TÜRKİYE PSİKİYATRİ DERNEĞİ'NİN "KRİZE RUHSAL DESTEK" PROJESİ'NİN 2. BASAMAĞI İSTANBUL-İKİTELLİ'DE

Türkiye Psikiyatri Derneği,  ''Krize Karşı Ruhsal Destek Projesi''nin ikinci basamağını İsrtanbul-İkitelli'de sürdürecek.  İstanbul İl sağlık Müdürlüğü, İstanbul Tabip Odası ve mehmet Akif Mahallesi Muhtarlığı'nın katkılarıyla işssizliğin ve ekonomik krizin yoğun olarak yaşandığı bilinen  İkitelli’de gerçekleştirilecek olan proje kapsamında önce 23 Temmuz 2009 Perşembe günü İkitelli’de Mehmet Akif Mahallesinde halka yönelik bir  toplantı yapılacak, ekonomik krizin genel sağlık üzerindeki ve ruh sağlığı üzerindeki olumsuz etkileri anlatılacak ayrıca bu sorunlara kurumsal öneriler ve bireysel başa çıkma yolları üzerinde durulacaktır.

Yapılacak çalışmayla, öncelikle krizin ruhsal etkileri hakkında farkındalık yaratılması, bu ciddi ve yıkıcı soruna, basın ve resmi kurumlar açısından dikkat çekilmesi hedefleniyor. Proje ile tüm hedef kitleyi içeren eğitim çalışmalarının gerçekleştirilmesi sonrasında saat 13.30’dan itibaren yine İkitelli’de Mehmet Akif Sağlık Ocağında başvuran kriz magdurlarının ruhsal durumları derneğimizin üyesi gönüllü psikiyatrlar tarafından ücretsiz olarak değerlendirilecek ve tedavi gerektiren durumları olanlar Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesinde ayaktan tedavi programına alınacaktır. Mehmet Akif Sağlık Ocağındaki Bu poliklinik çalışması 24 Temmuz 2009 tarihinde de gün boyu sürecektir.

Krize Ruhsal Destek Projesinin  kapsamı içinde Sağlık çalışanlarını kapsayan diğer eğitim ve bilgilendirme toplantısı 23 Temmuz 2009 saat 13.30’da Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi Mazhar Osman Salonunda gerçekleştirilecek ve doktor, hemşire ve diğer sağlık çalışanlarına ekonomik krizin ruhsal etkileri ve tedavi yaklaşımları anlatılacaktır.