Tıpta Uzmanlık Sınavı (TUS) kadrolarının açıklanmasıyla birçok uzmanlık alanında olduğu gibi psikiyatride de kadroların ölçüsüz şekilde arttırıldığı görüldü. Psikiyatri uzmanlık eğitimi verilen tüm kurumlar birlikte düşünüldüğünde, önceki yılların iki katına yakın sayıda hekimin uzmanlık eğitimine başlayacağı anlaşılıyor. Beklenen, talep edilen, nitelikli eğitim verme imkânı bulunan sayının üzerinde kadro açılması yanlış bir karardır. Bu kararın ne uzmanlık eğitimi verenler, ne eğitim alanlar ne de uzmanlardan sağlık hizmeti alacaklar açısından olumlu etkisi olur. Son yıllarda hekim ve tüm sağlık çalışanlarının çalışma koşullarıyla ilgili olumsuzluklar büyük bir ivmeyle gelişmektedir. Böylece eğitimli, yetkin hekimlerin hastanelerden ayrılmaya itilmesi birçok kliniğin eğitim verebilme yeterliğini kaybetmesine neden olmuştur. Psikiyatri uzmanlık eğitimi, diğer uzmanlık alanlarına benzer şekilde, kuramsal eğitimin yanı sıra birebir ve grup halinde denetimle hasta takip edilmesini gerektirir. Öğretimde görevli kişi sayısı değişmezken tıpta uzmanlık öğrencilerinin katlanarak arttırılması eğitim sürecine zarar verecektir. Fiziksel olanaklar geliştirilmeden eğitim alan sayısında orantısız artış, birebir uygulamayla öğrenilebilecek işlemlere daha zor erişilebileceği anlamına da gelir. Yöneticilere bu sorunlarla ilgili önlem almaları, düzenleme yapmaları çağrısı meslek örgütleri ve uzmanlık dernekleri tarafından defalarca yapılmışken, mevcut uzmanlık eğitiminin niteliğini düşürecek bir karar verilmesi kabul edilemez. Herkesin mümkün olan en üst düzeyde nitelikli sağlık hizmetine erişme hakkı vardır. Kamuda sağlık çalışanlarının yıllardır çözüm üretilmeyen tükenişi, son dönemde göç, istifa veya emeklilik yoluyla kamuda çalışan hekim sayısında azalmayla kendini göstermektedir. Bu sorun böyle kestirme çözümlerle yönetilemez. Sağlık konusunda “nitelik” daha fazla taviz verilmesini kaldırabilecek durumda değildir. Türkiye Psikiyatri Derneği, psikiyatri uzmanlık eğitiminin, hem eğitim veren hem de eğitim alan açısından, her kurumda gereken standartlarda sürdürülmesi için mücadele vermeye devam edecektir. Uzmanlık eğitiminin niteliğinden taviz verilmesi anlamına gelen bu karar mesleğimize de, sağlık hizmetine de, toplum sağlığına da ciddi bir tehdittir, kabul edilemez. Türkiye Psikiyatri Derneği Merkez Yönetim Kurulu