Mesleğe İlk Adım Programı TPD 22. Klinik Eğitim Sempozyumu’nda Gerçekleştirildi

psikiyatri.org.tr /


Mesleğe İlk Adım Programı (MİAP), bu yıl da Türkiye Psikiyatri Derneği 22. Yıllık Toplantısı ve Klinik Eğitim Sempozyumu içerisinde 11-14 Nisan 2018 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Program kongre sayfasından ve e-posta yolu ile MİAP tanıtım video klibi (http://22psikiyatri.org/?p=meslege_ilk_adim_bursu) ile duyurulmuştur. Uzmanlık eğitiminin ilk iki yılı içerisinde olan meslektaşlarımızın başvuruları değerlendirilerek 130 katılımcıya “Mesleğe İlk Adım Bursu” sağlanmış, hem programa hem de Klinik Eğitim Sempozyumu’na katılma imkanı sunulmuştur.

Bu yıl dokuzuncu kez düzenlenen MİAP ile genç meslektaşlarımızın mesleki kimlik ve donanımlarına katkıda bulunmak, alanda daha deneyimli isimlerle tanışmalarını sağlamak ve farklı kliniklerden genç meslektaşlarıyla bir araya gelerek kaynaşmalarına yardımcı olmak hedeflenmektedir.  İlk kez 3 yıl önce hayata geçirilen bir yenilik ise meslekte daha deneyimli kişilerle katılımcıların bir araya geldiği mentörlük uygulaması. Bu kapsamda Uzm. Dr. Ebru Aldemir, Prof. Dr. Yıldız Akvardar, Doç. Dr. Kürşat Altınbaş, Doç. Dr. Tolga Binbay, Yrd. Doç. Dr. Neşe Direk, Prof. Dr. Çağdaş Eker,  Doç. Dr. Altan Eşsizoğlu, Doç Dr. Medine Yazıcı Güleç, Prof. Dr. Cengiz Kılıç, Yrd. Doç. Dr. Çağdaş Öykü Memiş, Doç. Dr. Demet Güleç Öyekçin, Prof. Dr. Nurper Erberk Özen, Prof. Dr. Meram Can Saka, görev almış, katılımcılar gruplara ayrılarak her mentör bir gruba eşlik etmiş, sempozyum boyunca grup üyeleri ve mentörler etkileşimde bulunmuşlardır. Ayrıca her grupta Asistan Hekim Komitesi’nden veya Yaygın ve Örgün Eğitim Kurulu’ndan birer üye eşlikçi mentor olarak görev almışlardır.

Doç. Dr. Ejder Yıldırım, Prof. Dr. Osman Özdel ve Prof. Dr. Arşaluys Kayır tarafından gerçekleştirilen “Zor Hastaya Yaklaşım”  konulu psikodrama oturumlarında genç meslektaşlarımız bazı hastalarla karşılaştıklarında yaşadıkları zorlukları çalışma fırsatı bulmuşlardır. Program boyunca genç meslektaşlarımıza hekimlik hayatında kendilerini geliştirmek için edinebilecekleri beceriler ve bunlara nasıl ulaşabilecekleri hakkında bilgi verilmiş, etkili bir sunum hazırlamanın püf noktaları aktarılmıştır. Yeni öğrendikleri becerileri kullanabilmeleri için bir prova niteliğinde olması amacıyla her gruptan beşer dakikalık sunumlar hazırlamaları istenmiş, bu sunumlar programın kapanış oturumunda sunularak neşeli anlar yaşatmış ve yine katılımcıların oyları ile birinci grup belirlenerek, grup üyelerine sürpriz hediyeler verilmiştir. 

Meslek hayatındaki klinik ve araştırma süreçlerinde yaşanan etik ihlallerin ve “Ruh Hekimliğinde” mesleki etik kuralların tartışıldığı etik oturumunda ise gruplar senaryolar üzerinden etik ilkeleri tartışmış ve bu ilkelerle ilgili sloganlar üretmişlerdir. İlgili etik ilkeler ve üretilen sloganlar Uzm. Dr. Murat Açar tarafından aşağıda sunulan kartlar haline getirilmiştir. 

Oldukça verimli ve beğenilen bir MİAP programı daha Yaygın ve Örgün Eğitim Kurulu’nun (YÖEK) planlaması ve organizasyonuyla ve Asistan Hekim Komitesi’nin (AHK) katkıları ve TPD Merkez Yönetim Kurulu’nun desteğiyle başarıyla tamamlanmış, şimdiden gelecek yılki programın planları yapılmaya başlanmıştır.